CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Sunday 5 June 2011

5/6/10-5/6/11


Setiap orang pasti akan mengingati hari istimewa mereka sendiri.Bagi golongan hawa,jika seorang lelaki mengingati hari-hari istimewa antara mereka itulah petanda lelaki yang romantis.Samada betul atau tidak tanggapan ini bergantung kepada penerimaan masing-masing.

Hari ini genap setahun usia pertunangan kami.InsyaAllah,15/7/11 kami akan dipertanggungjawab sepasang suami isteri.Mudah-mudahan usaha kami untuk memenuhi sunnah Rasul(S.A.W) dipermudahkan Allah S.W.T.

Memasuki fatrah pertunangan bererti hanya setapak lagi kaki akan melangkah ke alam rumah tangga.Jika kedua-dua kaki berjaya melepasi halangan pintunya bererti cabaran yang lebih besar menanti di dalamnya.Namun,jika kaki tersadung di muka pintunya kita harus segera bangkit dan redho dengan ketentuanNya serta yakin bahawa Allah sedang berbicara dengan kita.

'Perkahwinan itu indah'.Namun begitu untuk mendapatkan yang indah perlu melalui ujiannya.Kunci menghadapi ujian perlu bijak menghadapi cabaran,banyakkan bersabar,berdoa dan yakin dengan nusrahNya(bantuanNya).Indahnya perkahwinan kerana rahsia ketenangan hidup ada didalamnya.Kata pujangga,'apa lagi yang tiada di syurga hinggakan Adam tetap rindukan Hawa'.Terima kasih diucapakan kepada mak/umi dan ayah yang mendoakan kami.Sekian,salam sayang dariku buatmu...

6 comments:

drMyrisstyca said...

Salam.

Sy dah paham pasal post sebelum ni. haha

Oh... dah dekat sgt dah ni Saadah. Macam mana ni? Bila kad nak keluar ni?

You will be a good cute wife, hehe... ;p (x sabo la tu)

Ct AdAh said...

w'slm..

haha, xdpt bygkan muka muni berkerut2 baca post psl bujang sng sebelum ni..ekeke..

muniii..kad sudah dikirim ke amy..enggak dpt lg ya dong?

anyway, thanks muni..ameen! insya-Allah ur turn will come soon..kte sma2 jd isteri yg cute ok? =p

ainshams said...

salam Odah, waaa..congrates!
alhamdulillah da nk berakhir tempoh pertunangan. smg berjalan lancar semuanya, insya Allah. doakan ain juga :)

Ct AdAh said...

w'slm dukturah ain! =)

trm kasih ain..doakan kte ye..smga urusan2 ain jgak dipermudahkan..jgn lupa jmput tau mjlis nya nnti..kte akan mula edar kad lps abis exam ni..=)

genkidene said...

salam odah! :)
waahh nk dekat sgt dah ni!
how's the preparation? hihi
kte doakan semoga semuanya berjalan dgn lancar!

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)